Kies voor magere soorten

Vlees, vis en kaas bevatten belangrijke voedingsstoffen. Kies liefst wel de magere soorten.

Vlees en vis
We hebben een aantal magere vlees- en vissoorten geselecteerd die rijk zijn aan onder meer eiwit, B-vitaminen en (behalve de meeste vissoorten) ijzer:

Mager rundvlees
*
Biefstuk, entrecote, runderrollade, rosbief en kalfspoulet

Mager varkensvlees*
Filetlapje, varkenshaasje, haaskarbonade, varkensoester, hamlapje, fricandeau

Magere vleeswaren*
Achterham, gebraden kipfilet, varkensfricandeau, runderrookvlees, rosbief, schouderham, filet américain

Magere vis**
Schelvis, schol, tong, kabeljauw, baars, poon, rog, schar, tonijn in water, mosselen (rijk aan ijzer)

Mager gevogelte*
Kipfilet, kalkoenfilet, kiprollade, kippenlever (met mate)

* Eet rood vlees met mate.
** Sommige vettere vissoorten (zoals zalm, makreel, haring) zijn rijk aan gezonde omega-3 vetzuren. Deze kun je -met mate- ook op je menu zetten.

Kaas
Kaas bevat belangrijke voedingsstoffen zoals eiwit, B-vitaminen, vitamine A en D en calcium. Neem bij voorkeur kaassoorten die minder zout en vet bevatten. Magere kaassoorten zijn: 30+ kaas, magere smeerkaas (20+, 30+), Hüttenkäse. Er komen steeds meer kaassoorten met minder vet op de markt die uitstekend passen binnen een gezonde levensstijl. Vraag je kaasboer ernaar of kijk in je supermarkt.

Lekker en gezond eten

Lekker en gezond eten kunnen prima samengaan. Op deze pagina vind je veel informatie en tips over slank eten en koken! Ook handig als je éénmaal op gewicht bent!

Terug naar Lekker en gezond eten
is toegevoegd aan uw winkelwagen
Winkelwagen totaal: € onbekend
Afrekenen
Verder winkelen
×

Wij gebruiken cookies om jouw website-ervaring te verbeteren.