Kijk uit met suiker

Suiker is een echte dikmaker. Als je op gewicht wilt blijven of af wilt vallen, gebruik dan zo min mogelijk suiker. Bovendien bevatten veel suikerrijke producten zoals snoep, chocolade, taart en (room)ijs ook de nodige koolhydraten en veel vet.

(Zoet) broodbeleg
De meeste soorten zoet broodbeleg bevatten heel veel suiker. Hagelslag en chocopasta bijvoorbeeld leveren per boterham zo'n 60 kcal (exclusief de boterham). Aanbevolen zoet beleg is: dieetjam, jam of marmelade zonder toegevoegde suikers en appelstroop (is bovendien rijk aan ijzer).

Kijk ook uit met pindakaas (95 kcal exclusief de boterham) en kaas (ca. 100 kcal exclusief de boterham). Pindakaas bevat overigens wel veel gezonde voedingstoffen zoals vitamine-B en mineralen. Brood zelf is ook heel gezond. Vooral de bruine broodsoorten zijn rijk aan vezels, vitaminen en mineralen en leveren maar weinig calorieën (85 kcal per snee).

Lekker en gezond eten

Lekker en gezond eten kunnen prima samengaan. Op deze pagina vind je veel informatie en tips over slank eten en koken! Ook handig als je éénmaal op gewicht bent!

Terug naar Lekker en gezond eten
is toegevoegd aan uw winkelwagen
Winkelwagen totaal: € onbekend
Afrekenen
Verder winkelen
×

Wij gebruiken cookies om jouw website-ervaring te verbeteren.