Sporten en bewegen

Wie blijvend wil afvallen, moet voldoende bewegen. Lekker bewegen of sporten heeft veel voordelen. In de eerste plaats verbrand je natuurlijk extra calorieën! Maar je verbetert ook je uithoudingsvermogen, krijgt steviger spieren en botten, voelt je energieker en hebt minder last van stress. En als je het een beetje slim aanpakt, hoeft sporten niet eens zoveel extra tijd te kosten.

Kom in beweging!

Elke dag een beetje
Het Ministerie voor Volksgezondheid, Welzijn en Sport hanteert de Nederlandse Norm Gezond Bewegen. Volgens die norm moeten volwassenen minimaal vijf dagen in de week een half uur matig intensief bewegen (wandelen of fietsen) om gezond te blijven. Voor jongeren tot 18 jaar is dit een uur. Om echt fit te worden (de fitnorm) moet je van die vijf dagen beweging per week minimaal drie keer twintig minuten zwaar intensief bewegen (beweging waarvan je buiten adem raakt). Dat half uurtje bewegen per dag kun je makkelijk combineren met je werk of studie. Een stukje fietsen, stevig doorwandelen of -fietsen naar je werk, boodschappen halen of een lekker lunchwandeling zijn al snel voldoende.

Sporten
Om echt af te vallen en slank te blijven, is het beter om iets meer te doen dan dat half uurtje bewegen per dag. Sporten dus! Het is belangrijk om een sport te kiezen die bij je past en die je (uiteraard) echt leuk vindt. Anders houd je het waarschijnlijk niet lang vol. Ook is het een idee om samen met iemand anders te gaan sporten; het is niet alleen gezelliger, maar geeft je ook een stok achter de deur. Kies bij voorkeur ook een sport die makkelijk is in te passen in je dagelijks leven.

is toegevoegd aan uw winkelwagen
Winkelwagen totaal: € onbekend
Afrekenen
Verder winkelen
×

Wij gebruiken cookies om jouw website-ervaring te verbeteren.